:?: Wymieniłem właśnie pasek rozrządu i zauważyłem, że jak wyłączam silnik to zatrzymuje sie gwałtownie z lekkim szarpnięciem (nieraz ledwo wyczuwalnym , a czasem mocniejszym) Pojechałem do mechanika i powiedział, że na kompie ustawienia są ok, a takie zachowanie jest normalne bo wszystkie elementy są sztywne i przejdzie mu jak pośmigam trochę. Czy to prawda, czy mogę sobie narobić problemów zostawiając to tak jak jest teraz?
TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
Wygląda to na problem z podciśnieniem też tak kiedyś miałem.
Prawdopodobnie podciśnieniowy siłownik nie zamyka przepustnicy powietrza.
Sprawdź czy przy gaszeniu siłowniczek w okolicach zaworu recyrkulacji spalin wychyla się do końca (trzeba poprosić kogoś o zgaszenie z kluczyka). Mogłeś na przykład nie założyć któregoś z wężyków podciśnieniowych i stąd ten problem. A w/w przepustnica ma za zadanie ograniczyć do minimum ilość zassanego powietrza do cylindrów przez co złagodzić zatrzymanie silnika.
ja sie podpisuje pod problemami z podcisnieniem. mialem tak samo, silnik przy gaszeniu sie telepal. i rzeczywiscie, w pewnym warsztacie probowano mi wmowic, ze to poduszki. koles nawet wchodzil pod auto i sprawdzal. na szczescie nie uwierzylem, bo zarowno od szkrzyni jak i od silnika byly wymieniane.
sprawa sie wyjasnila jak wymienilem przewody od podcisnienia. problem ustal i dowiedzialem sie, ze jeden z tych wezykow odpowiada wlasnie za spokojne gaszenie silnika. a widze ze silnik masz ten co ja.
Napisałem o poduchach, bo u mnie akurat to było przyczyną szarpania. Łatwo to sprawdzić jak ręką szarpniesz silnikiem i będzie miał zbyt duży luz to oznacza padniętą poduszkę. Oczywiście koledzy wuszy, i jaroflis, również mogą mieć rację, bo generalnie my tu zgadujemy
Koledzy to nie jest szarpanie silnikiem tylko, gwałtowne gaśniecie. Po po przekręceniu kluczyka silnik staje natychmiast i wtedy jest jedno szrpniecie (silnik nie kołysze sie na poduszkacz nie podskakuje i nie prycha) Podczas normalnej pracy chodzi jak zegarek, rowno i nie czuć żadnych wibracji. Rozrządu nie wymieniałem sam tylko mechanik który właśnie twierdzi, że wszystko jest ok. Nie jest to nawet irytujące tylko zastanawiające bo wcześniej napewno tak nie było. Jeśli nikt z kolegów nie napisze, że może być to niebezpieczne to zamierzam zaufać mechnikowi bo ma dobrą renomę, pojeżdżę trochę i jak by nie ustąpiło pojadę do niego żeby to obejżał.
Powtażąm pytanie, czy to możliwe, że nowe elementy typu pasek rozrządu, rolki, napinacz mogą spowodowaś takie gwałtowne gaśnięcie silnika ze wzgledu na ich sztywność oraz czy istnieje zagrożenie, że mechnik coś źle zrobił i jest możliwość uszkodzenia silnika.
TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
Powtażąm pytanie, czy to możliwe, że nowe elementy typu pasek rozrządu, rolki, napinacz mogą spowodowaś takie gwałtowne gaśnięcie silnika ze wzgledu na ich sztywność
NIE !!!
Zamieszczone przez zipped79
czy istnieje zagrożenie, że mechnik coś źle zrobił i jest możliwość uszkodzenia silnika.
TAK !!!
Uszkodził układ odpowiadający za łagodne gaszenie silnika (pewnie przewód podciśnienia to o czym piszą koledzy wyżej). Zdarza się że fachowiec ułamie króciec od gruszki wykonawczej lub po prostu nie wpięta jest kostka choć wtedy powinien zostać błąd w sterowniku
Z uszkodzeniem silnika raczej bym nie przesadzał choć przy rozrządzie wszystko jest możliwe
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Łukasz K, Ciężko mi to stwierdzić bo wymieniałem też tarcze i klocki z przodu, ale generalnie wydaje się być ok. Raz przy krutkim wyjeżdzie pedał hamulca ztwardniał dziwnie ale po wyłączeniu silnika, po kilku minutach było ok. Generalnie z hamulcami nie mam problemu mimo, że wymieniłem z nacinanych tarcz na standardowe.
TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
Ja bym filtr paliwa wymienil bo to jest jedna z przyczyn dlawienia sie silnika przy odpalaniu.... groszowa sprawa a moze to to .... sam bede wymienial na dniach bo czasem tez lubi "prawie zgasnac". Poduche pod silnikiem wymienialem z rorzadem bo miala dosc.
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
rkb, niedokładnie czytasz temat przy wyłaczniu silnika jest szarpniecie , a nie nie że silnik sam gaśnie, przy wyymianie rozrządu wymieniałem też olej i wszystkie filtry. Myślę, że sugestia dobrego Grzesia jest własciwa, napewno napiszę jak wyszło po wizycie u mechanika.
TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
Podepnę się pod temat, silnik BKD, od jakiś dwu - trzech dni przy gaszeniu delikatnie telepnie autem i słychać taki stukot (jakby trzepnięcie klapą) przez pół sekundy. Czy to też kwestia podciśnienia do klapy gaszącej? Czy może w tym motorze to być coś innego?
W silniku nie grzebane od dość dawna.
Witam i podłącze się do tematu -- mam podobny efekt przy gaszeniu co koledzy czasami udaję się że zgaśnie miękko ale w większości przypadków szarpnie --> czy możecie wstawić zdjęcie gdzie tego szukać ,które to przewody może są nieszczelne ułamane - a czy też przyczyną może być zasyfiony egr??
dobrygrzeswawa, i reszta kolegów, meliscie rację. Jeden przewód od ciśnienia (taki cienki pod szybą był zsuniety). Po podłączeniu go, jak ręką odjął. Żadnego szarpania przy gaśnięciu i pedał chamulca nie twardnieje. Mechanik (ten właściwy), a nie właściciel warsztatu, też wiedział gdzie szukać i znalazł usterke w minutę
Wielkie dzięki za przydatne informacje koledzy.
TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
ozzi, z fotką może być problem, bo brak mi możliwości technicznych, żeby ją zamieścić (awaria kompa prywatnego :cry: , a w kompie służbowym nie mogę zainstalować oprogramowania od aparatu żeby fotę przetransportować).
Te przewody są mniej więcej pod lewą wycieraczką przedniej szyby, gumowe, zbrojone sznurkiem (typowe cićnienówki) u mnie zsunął sie akurak taki grubości ofówka. Mechanik wypiął główny przwód cićnienia ( znajduje sie trochę niżej i jest plastikowy) i przytkał go palcem, a ja dodawałem gazu i na słuch szukał nieszczelności. Jak nie znajdziesz, to podjedź do jakiegoś mechnika i napewno Ci to sprawdzi, za 10zł
TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
Komentarz